700 pers

Godmorgon !!

Ja själv vaknade man nyss, jag har sovit som en stock i natt efter allt arbete i går..
Jag skulle ju jobba i går som sagt, Jag åkte med mamma på morgonen för att få
 skjuts så jag var där vid 8 kanske..
Jag hjälpte till och förbereda allt - göra mackor,bullar,ställa i ordning allt  innan det öppnar.
Sen vid halv 11 började det komma lite folk som fika också, jag var fortfarande inne
 på cafét och hjälpte henne dära och göra mackor när dom började ta slut också där..
 Jag stod i köket kanske till 5 - 6 iallfall.
Det var ju en "speciell" kväll igår , eftersom det skulle vara någon sorts 
fest med scener där det skulle sjungas, öl tält osv..
 
Det då inträde och komma in då. och det fanns 500 biljetter till en början ,
 men dom såldes slut på förköp, sen fick dom skaffa 200 till och dom gick också åt under kvällen.
Så det var 700 pers på inte  så stort område som drack och hade sig..

Sen när det började rasa in folk och när grillen blev populär för alla som drack
 så hjälpte jag till där för det mesta hela kvällen.

Det var många stressiga stunder där alla alla kom på en gång och beställde,
 så vi kunde vara som högst
 typ  6 st i en liten grill vagn som var  tvungen och hjälpas åt..
Det blev en lång natt , och många fick i sig liite för mycket , och dom
 beställde typ 3 hamburgare sen glömde dom bort att dom beställt och rusade i väg..

Kl 1 skulle det stängas , och då slog vi i gen grill vagnen !
Snacka om mycket städ det blev efterråt.. var hemma vid halv 3 - 3 tiden ,
Tror ni att jag jag sov nå gott eller ?

17 timmars arbete med typ 3  st 5 minuters pauser....
Smärta i fötternaa kände man ju av när man skulle gå och lägga sig i går!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0