Skolstart för några..

Godmorgon allihopa !! Jag  tog en powernap i dag på morgonen vid 9 , jag verkligen tvinga mig upp , det gick väldigt seg,
men det gick iallfall!:)
Tur att man är ledig iallfall, skulle jag haft skola , skulle jag vart död vid det här laget :)

Men men det finns några sommar börjar skolan redan idag?:)
Spännande!, iallfall för - 93 som börjar en ny skola , får en ny klass,nya lärare och en ny uppleveldse och kanske en inblick i vad man ska jobba med resten av livet?

För 11 månader 3 veckor och 3 dagar sen började jag 1:an, Jag kom i håg hur jäkla nervös jag var, eftersom alla nya 1:or skulle ropas upp i aulan, Och bara jag som hatar "publik"  var såå nervös av att bara säga " jaa jag är här "
+ att man var tvungen och säga det högt också eftersom det var en bunt elever som surrade!


Sen var nervös i 1 vecka varje dag när jag skulle gå till skolan, varje dag kändes som en ny..Du
visste aldrig vad dagen kunde erbjuda..
Man gick vilse i den " jätte " stora skolan minst 5 gånger om dagen i 1 månad..

Men efter ett tag börja man fatta vars man hade alla klassrum, det var ju inte som på högstadiet,att man hade högst 3 olika klassrum, Utom nu var det olika klassrum för varje ämne, eller för varje lärare..
Krångligt, så det blev ju inte en sån dära jätte bra start på 1:an efter som 99% av klassen fattades alltid på lektionerna, och dom kom ju efter så där 20 min anfådda och hjärtat i halsgropen ochberättade att dom hade virrat bort sig och inte hittade klassrummet dom skulle vara i ..

Men det gick också bättre , och nu kan man skolan in och utantill..!!!

Fast förseningar är ju inget som slutade ändå...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0